donderdag 12 maart 2015

Inspiratie foto's maken

Doen jullie ook aan We heart it , Instagram of andere foto sites zoals pinterest? Dan zie je vaak veel mooie foto's langs komen met een mooie fluffy witte achtergrond. Veel zwart witte foto's of goud wit. In ieder geval staat wit vaak centraal.

Maar hoe maak je nou een foto waar wit ook best wit is, maar wel zijn textuur behoudt en niet veel te grijzig is?
Ik ben op onderzoek uit gegaan en heb wat tips:

- Zorg voor een witte vloer als je die hebt.
- Zorg dat je gordijnen open zijn en dat er daglicht naar binnen schijnt. Kunstlicht is al gauw gelig.
- Maak je de foto's met je mobiel? (doe ik ook) zet dan de belichtingsinstelling op zijn lichtst. Dat maakt de foto net wat witter!
- Leg een zacht wit kussen, deken of badjas op je grond en leg daarop het voorwerp dat je wilt fotograferen.
- Fotografeer het voorwerp niet alleen recht van boven, maar ook een beetje van de zijkant zodat het niet een te standaard foto wordt.
- Heb je de foto gemaakt? Met instagram zelf kan je de foto nog lichter maken met een aantal tools! Als je ze bewerkt met photoshop kan je gebruik maken van veel tools, onder andere levels en curves.

Een aantal voorbeelden van foto's die ik net heb gemaakt, je ziet dat veel foto's niet recht van boven zijn genomen maar een beetje ingezoomd of vanuit een hoek, zodat de focus goed op bijvoorbeeld de klok van het horloge wordt gelegd. En als jullie geen photoshop hebben en het je niet echt lukt om je foto mooi te krijgen mag je ze naar me mailen, dan bewerk ik ze voor je! Leg wel uit wat je wilt wat ik doe met je foto zodat het een mooi resultaat wordt.






4 reacties:

Joanne zei

Goede tips! Ik ben ook gek op van die perfecte instagram/pinterest plaatjes!

Erica zei

Dankjewel!! Jaa ik ook, vooral die perfecte instagram pagina's! ♥__♥

Unknown zei

Fijne tips! Ik ben ook net een Instagram bij mijn blog begonnen en probeer daar ook van die mooie foto's voor te maken dus deze tips helpen zeker!

Erica zei

Leuk zeg!! En dankjewel! :)