dinsdag 17 maart 2015

6 x Tips om je beter te voelen!

Heb je wel eens van die dagen waarbij het enige wat je kunt bedenken is; Ik ben moe, ik heb geen zin, ik verveel me, dit is saai, ik voel me nutteloos enzovoorts? En heb je dit toevallig langere periodes op deze manier? Dan is het zeker de moeite waard om deze tips eventjes lekker met een kopje thee erbij te lezen!

1. Ik ben mooi Voel je je vaak ontevreden over jezelf? Ga even voor de spiegel staan en zeg tegen jezelf dat je mooi bent van binnen en van buiten. Misschien een beetje gek tegen jezelf praten, maar als je dit dagelijks herhaalt fleurt je zelfbeeld ervan op.

















2. Drie goede dingen of zegeningen
Schrijf elke avond 3 dingen op in een notitieboekje over wat jij denkt wat die dag goed gegaan is en waarom je dit denkt. Na een tijdje heb je als het goed is heel wat zegeningen en kun je terugbladeren als je een depri dagje hebt!

3. Dankbaarheid bezoekjeDe persoon die veel voor jou betekend.. als het goed is komt die naam nu op in je hoofd. Schrijf voor hem of haar een brief waarin staat wat je allemaal aan diegene bewonderd en bel ze op om het ze te vertellen! Het is bewezen dat je hierdoor veel voldoening krijgt.

4. GenietenSta bij sommige ‘’normale’’ dingetjes van de dag even stil en bedenk je dat het eigenlijk best bijzonder is dat jij dat meemaakt. Vaak droom ik weg in de trein en denk ik van. Goh, toch echt wel geluk dat ik mag studeren en de kans krijg om iets te doen wat ik echt leuk vind!

5. Een goed slaapritme opbouwen
Wanneer je goed slaapt heb je de volgende dag meer energie. Hierdoor kan je je een stuk beter concentreren op je school of op je werk en beleef je alles veel meer.


6. Verwennen
Goed nieuws? Aangenomen bij een leuk bijbaantje? Mag gevierd worden natuurlijk. Koop dan voor jezelf een lekker maskertje of haal een lekker taartje bij de bakker. Schouderklopje is nooit verkeerd.

Liefs, 

Erica

en met dank aan mijn beste vriendin Larissa die voor haar opleiding zulke dingen leert :)

0 reacties: