zondag 12 april 2015

Today's drawing: Ariana Grande

Hallo lieve mensen!

Vandaag heb ik lekker zitten tekenen nadat ik úren bezig was geweest met mijn huiswerk. Ik besloot Ariana Grande te tekenen en tussendoor een paar foto's te maken om aan jullie een paar stappen te laten zien qua opbouw.

Ik kies eerst een foto uit en die ga ik dan zo goed mogelijk schetsen. Vaak meet ik zelfs wat dingen af zodat de verhoudingen kloppen met die op de foto.



















Daarna begin ik met het subtiel 'inkleuren' van de ogen, neus en mond. Ik wil namelijk de focus altijd op het gezicht hebben zodat uiteindelijk in de tekening dat het meest opvalt. Ook heb ik hier al wat schaduw aangebracht rond haar kaaklijn, want de andere foto is mislukt..




Hierna begin ik altijd met het haar. Ik gooi al een beetje het contrast erin zodat ik al bepaal waar het licht op gaat vallen. Op de originele foto heeft ze namelijk amper lichtval op haar haar en is het één zwart vlak. Dat is niet leuk om te tekenen natuurlijk, dus voeg ik zelf wat 'highlights' toe.



En aan het einde ga ik veel met schaduw werken, dingen accentueren en nog de laatste dingetjes verbeteren. Voilà.. Ariana Grande is klaar! Het heeft zeker 2 uur geduurd, maar ik ben best tevreden op een paar puntjes na.. :)



















Dit was een klein voorbeeldje van de volgorde waarin ik portretten teken!

Liefs,

Erica

9 reacties:

Esther zei

Wat kan jij goed tekenen! Echt waaauw

Maliné zei

Wow wat kan je goed tekenen! Heel erg mooi!

Unknown zei

Mooi!

Unknown zei

Wauw, mooi hoor!

Erica zei

Ahw dankjewel Esther! <3

Erica zei

Ahw bedankt Maliné!!

Erica zei

Lief! Bedankt!! :)

Erica zei

Dankjewel Bettie!! <3

morgane darck zei

JIJ KAN ECHT SUPER MOOI TEKENEN!!!!!!!! ZOU JE EENS JE ZELF WILLEN NA TEKENEN?