dinsdag 31 maart 2015

Artwork! Vroeger tot nu

Zoals velen van jullie al weten ben ik gek op tekenen, dit is altijd wel zo geweest, maar begin 2009 ben ik erachter gekomen dat dit echt is wat ik wil! En toen was ik.. uuhm 11 of 12..

Vandaag was ik aan het opruimen en kwam mijn oude tekenmap tegen. Natuurlijk heb ik deze doorgebladerd en een aantal tekeningen uitgezocht die ik hier laat zien. Vanaf 2009 tot nu is dit een beetje mijn proces!



Jajaa, vroeger tekende ik Manga / Anime poppetjes, haha was leuk om te tekenen door hun grote ogen en fijne gezichtje.. Dit was in 2009

Ik ben snel over gegaan naar 'realistisch' mensen proberen te tekenen, hier was ik toen helemaal trots op :') en als ik dit nu zie denk ik: 'Ericaaaa derp..' 
Ook 2009



En dit was mijn eerste echte portret :D Alicia Keys, lekker veel duidelijke lijnen haha.
Deze tekening was begin 2010


En toen was er een tijd dat ik het leuk vond om Lady Gaga te tekenen, lekker gek met donkere ogen.. juist..
22-04-2010


Oeeh toen ik net deze tekening tegen kwam heb ik besloten dat ik Doutzen Kroes weer ga tekenen, wordt mijn volgende project denk ik :') Ze heeft zo'n fijn gezichtje!


En dit.. moest volgens mij Katy Perry voorstellen..


En dit was mijn lieve nichtje, haha de eerste persoon die ik in 'real life' kon had ik hier getekend. Dit was
16-02-2011


En toen gelijk mijn beste vriendin ook maar getekend. Heb haar haar echt veel te zwart gedaan want heel het papier is 'opgepoetst' haha, maar je weet het! Van fouten kan je leren ;D


Dit was een heel schattig meisje met een stokpaardje, de foto had iemand uit mijn klas gemaakt en ik vond haar zo lief eruit zien dat ik haar na had getekend, en die panterprint was echt een rotwerk weet ik nog wel!
18-02-2011


En dit zijn mijn lieve neefje en nichtje, deze vond ik echt goed gelukt vergeleken met de andere tekeningen.. en de foto was toch echt wel heel schattig ^^
20-02-2011


Taylor Swift, Beetje onduidelijk misschien, maar deze is best anders dan de rest van de tekeningen omdat ik meer lichaam heb getekend.
Éen dag voor mijn verjaardag gemaakt zie ik nu!
 06-03-2011


Ohja, dit was een cute baby op internet! Beetje vlekkerig maar wel schattige spekarmpjes :')
09-03-2011


En toen had ik een vakantiefoto van mijn twee beste vriendinnetjes nagetekend. En die mond.. geen commentaar :D haha 


Deze had ik getekend als voorkant voor een werkstuk op school met als onderwerp 'Occultisme'
Lady Gaga.. again!



Dit is de beste vriendin van mijn moeder met haar kat. Eerste keer dat ik een fluffy huisdier had getekend.. en de laatste volgens mij..
01-02-2012


Adele, deze wilde ik volgens mij natekenen omdat ze een leuke glans in haar haar had.. was niet heel moeilijk want het zijn vooral schaduwen die je tekent. Beetje zonde van de letters..



Wauw Justin Bieber met zijn vorige kapsel, ik begon het leuk te vinden om haar met glans te tekenen dus koos ik voor deze foto?
18-06-2012


En dit is: Lana del Rey! Hier was ik volgens mij best blij mee omdat het haar wel goed was gelukt, en die ketting was echt vreselijk om te doen..honderden rondjes..
10-10-2012


Dit is ook Lana del Rey volgens mij?


En toen wilde ik mijn tekenkunsten eens uitbreiden en proberen een kleurentekening te maken..Hier ben ik alleen wel mee gestopt omdat het niet lukte. Het was een soort elfjes figuur.


Een half gezicht, ik ging me focussen op ogen tekenen en vergat daarbij de handen te accentueren :')
03-06-2013


En toen heb ik best een tijd niet getekend omdat ik naar het Grafisch Lyceum ging en het best druk had, toen tekende ik alleen nog maar voor schoolopdrachten zoals deze kubus:



En dit nagelschaartje!


En dan zijn we zo ongeveer bij nu aangeland, dit zijn wat recentere tekeningen:

Rihanna, vooral weer getekend om het haar te oefenen en de lippen. Haar oog is niet helemaal goed en daardoor lijkt ze helaas minder.


Ook ben ik met een tekentablet digitaal gaan tekenen! Was ff lastig maar heb toch wat dingen gemaakt..

Beyoncé, overgetrokken van een potloodtekening die ik van haar heb gemaakt, staat hier niet tussen trouwens, sorry! Maar dit is de digitale tekening :)


En iets uit mijn hoofd, weer wat anders dan natekenen. Ik wilde een soort modepopje maken en proberen met kleuren rust in de tekening te brengen.


Nicky van Hollands next top model, paar maanden geleden. Weer getekend om het haar, hahaha wat heb ik daar toch mee :')


Dit was meer voor de verveling en omdat het lente was!

Deze heb ik gemaakt als opdruk voor een tas die ik nog moet laten drukken.. Wanneer ik dat ga doen weet ik niet!


Dit waren ook twee hobbytekeningen, uit mijn hoofd.



Ook heb ik een eigen parfum flesje gemaakt ^^


En mijn laatste twee:

Kim Feenstra en Chantal Janzen, allebei hebben ze de tekening geliked en Kim heeft gereageerd, dat stimuleert je om verder te gaan :)


En sorry voor deze ellenlange post!! Ik wilde alles er maar even in één keer op gooien dus zoals je ziet is dat gebeurd ^^

En houd jij ook van tekenen! Ga vooral door, je ziet dat je door de jaren heen heel veel leert en het steeds beter of realistischer wordt!

Liefs,

Erica









10 reacties:

evavandenbergh zei

Je kunt echt zó goed tekenen! Dit was het echt waard om zo laat nog op je blog te kijken :P

Liefs,
Eva

Rachelle zei

Zo mooi! Echt perfect :o
Vraagje; Ik doe een The Best Of Maart artikel op m'n blog, en daar wil ik jou blog in de top 5 bloggers, heb ik jouw toestemming hiervoor?? :-) Groetjes, Rachelle x

Erica zei

Dankjewel!! :) en jaa natuurlijk mag dat :) kzou het een eer vinden, haha ^^

Liefs!

Rachelle zei

Het bericht verschijnt vandaag nog (hopelijk) op m'n blog :-)
Groetjes,
Rachelle
http://the-future-dreams.blogspot.be/

Erica zei

Gaaf! Ben benieuwd :)

Erica zei

Ahw dankjewel!! Leuk om te horen! :)

Joanne zei

Wat leuk om te zien! Er zitten grappige bij haha.
Die laatste twee zijn ontzettend mooi!

Anoniem zei

Wauw supergaaf zeg. Heel mooi gedaan.

Erica zei

Haha awh dankjewel! <3

Erica zei

Dankjulliewel meiden!! :) x