donderdag 9 april 2015

Dreams V.S. Nightmares

Momenteel ben ik aan het oppassen bij mijn neefje en nichtje. Mijn nichtje zei zojuist dat ze hoopt geen nachtmerries te krijgen, en toen bedacht ik dit onderwerp. En ja, natuurlijk had ik mijn laptop bij me, en dus ging ik beginnen een mooi plaatje te maken met 'dreams v.s. nightmares' die ik zou gebruiken in dit bericht.











Dit bericht gaat niet over dingen die ik wil bereiken in mijn leven of dingen waar ik bang voor ben. Maar ik had als kind altijd standaard 'vrolijke dromen' en 'nachtmerries' en die waren altijd hetzelfde! Het lijkt me leuk om ze met jullie te delen, want ik weet het nog heel goed.

Mijn prettige droom ging altijd over hetzelfde. "Ik was toen tien ofzo, en ik had een mega groot kasteel op het pleintje naast ons huis. Buiten dat kasteel had ik allemaal paarden en binnenin waren allemaal mooie grote kamers. Onder andere de kamer van 'Sjakie en de chocoladefabriek' met de chocoladewaterval."

"Verder weet ik nog dat ik altijd een soort 'koninklijke uitnodiging' ging sturen naar mijn ouders, zusje en broertje om ze uit te nodigen in mijn paleis. Daarbij gaf ik ze gelijk een cadeau, want ik kon alles betalen natuurlijk."

 "Mijn vader kreeg een sportwagen, mijn moeder kreeg een hele inrichting voor het huis, mijn zusje een eigen paard en mijn broertje een berg snoep en leuk speelgoed. Ook kregen ze een leuk geldbedrag en kwamen ze vaak bij me slapen." Lief toch? Oh, en ik kon vliegen! Lijkt me trouwens nog steeds wel vet als dat zou kunnen, haha.

Mijn nachtmerrie was ook altijd hetzelfde en die had ik altijd als ik koorts had ofzo. Niet heel vaak gelukkig."Alles was zwart en donkergroen. Ik liep samen met een vriendin een trap op in een vervallen burcht en toen we op de eerste trede stonden leek het alsof we halverwege waren en we hoorden allemaal enge muziek." 

"Ik wilde terug, maar ik bleef eindeloos lopen en we kwamen nooit meer aan het begin of het eind van de trap. We zaten dus voor heel ons leven op de trap met enge dingen om ons heen."

Guys, dit is zo eng! Ik heb ook geen flauw idee hoe je zoiets kan verzinnen om te dromen.. Als 10-jarige, kom op! Haha, gelukkig heb ik dit niet meer!

Hebben jullie wel eens dezelfde soort dromen gehad? Of andere gekke nachtmerries? Laat het weten! :)

Liefs,

Erica

p.s. je kan deze tag overnemen! Wel is het leuk als je mijn naam erbij vermeldt :)

1 reacties:

Ilse zei

Ik droomde als 10-jarige altijd dat ik samen met een vriendin in de sloot viel vlakbij mijn oude basisschool, en we kwamen er niet meer uit. De kanten werden steeds stijler en wat we ook probeerden, we kwamen niet uit die sloot. Verschrikkelijk :')