maandag 16 maart 2015

'Gezonde' snoep verslaving!


Waarschijnlijk ken je ze wel. De manna's of 'plofrijst.' Het zijn gekleurde, kleine snoepjes en ze zijn enorm lekker!
Het is gepofte rijst met een gesuikerd laagje er omheen en eerlijk. Ik eet ze heel vaak!
Net ging ik met mijn laptop op mijn bed zitten met een klein bakje manna's naast me en toen besloot ik wat dingen op te zoeken. Want ik had het idee dat het niet heel slecht of ongezond was.

En wat denk je? Ik had gelijk! Gepofte rijst is natuurlijk niet slecht, maar het heeft ook niet veel calorieën. Een bakje met ongeveer 15 gram plofrijst is maar 56 calorieën, terwijl een halve reep chocolade over de 200 calorieën bevat. Het valt reuze mee dus. Nog een voordeel: er zit geen vet in en de kleurstoffen zijn natuurlijk! het enige nadeel is dus dat er suiker in zit, maar dat nemen we maar voor lief, want zoiets lekkers en 'gezonds' laat je toch niet staan? :)

Het is dus echt een aanrader. Het zijn hele lekkere zoete mini-snoepjes en je kan er lekker op knabbelen. Je kan het beter eten dan chocolade, dus tja.. het kan geen kwaad toch? Om dit een keer te nemen in plaats van iets veel zoeters en vetters!

Liefs,

Erica

8 reacties:

Dinja zei

Oeeh dat wist ik niet!! Morgen gelijk een zak halen want ik vind ze onwijs lekker!

Unknown zei

ik eet mezelf altijd misselijk hieraan, haha. Ze zijn te lekker.

Unknown zei

Als ik deze haal eet ik er meestal teveel haha

Erica zei

Hahaha herkenbaar :)

Erica zei

Jaa haha en je blijft ervan eten ^^

Erica zei

Haha jaaa en ze zijn niet duur!! :)

Marleen zei

Die snoepjes zijn ook wel een beetje nostalgie! Lekker :) Maar nu heb ik er ook zin in, haha!

Floor zei

Ik heb ze nog nooit gegeten, maar ben nu toch wel nieuwsgierig, haha